שמירה על עוגן מתחילה בתחזוקה
אין ספק שאחד מסיוטיו הגדולים ביותר של כל ימאי ותיק כחובב הוא להגיע
אל המזח מוקדם בבוקר, ערוך ליום פורה על הסירה, ולגלות שהיא פשוט לא שם. העוגן,
ועל כך יסכימו כולם פה אחד, הוא מבין כליה החשובים של הסירה. הכלי שכל תפקידו הוא
לעגון אתכם בבטחה בנמל ולדאוג שהסירה תישאר במקומה הוא חשוב מאין כמוהו ושמירתו
ותחזוקתו חשובים ככל שאר טיפוליה של הסירה. כל סימן חלודה על העוגן או על השרשרת
שלו הם סיבה לדאגה! אומרים שחוזקה של השרשרת הוא כחוזק חולייתה החלשה ולא בכדי. כל
הזנחה של תסמיני שחיקה עוללה להוביל לכך שביום האמת העוגן יכשל במילוי תפקידו
ויותיר אתכם בצרה גדולה. טיפול בשרשרת העוגן מתחלק לשני שלבים, אותם כדאי לבצע כטיפול
תקופתי או ברגע הופעת חלודה: ניקוי בחול וגלוון חם.
מה השלבים בחידוש שרשרת לעוגן?
·
ניקוי
חול - השרשרת עוברת תהליך של ניקוי חול על מנת להסיר את הציפוי הישן ויחד
אתו את המפגעים שעל השרשרת. בשלב זה גם בוחנים את השרשרת ומחליפים חוליות פגומות
אשר לא ניתן לצפות מחדש. שלב זה חשוב וחייב להתבצע במקצועיות שכן הוא קריטי
לחוזקתה של השרשרת. במידה ושלב זה נעשה לא כהלכה אני עלולים לצפות חוליות הנגועות
בחלודה ובמקום לטפל בבעיה רק לכסות אותה.
·
גלוון חם - בשלב
הציפוי יש לשים דגש על שתי נקודות עיקריות: עובי הציפוי ואיכות העבודה. לקבלת
תוצאות ברמה גבוה המתבטאות בהארכת חיי השרשרת והעוגן והגברת תפקודם התקין עלינו
לדאוג שציפוי השרשרת יהיה בעובי של 60 מיקרון לפחות. בנוסף, בתי מלאכה רבים
משתמשים במכשור מתקדם לביצוע גלוון דיפוזיוני תוך כדי סיבוב בטרומל מיוחד על מנת
לקבל ציפוי איכותי שמגיע גם למקומות קשים לגישה.
ביצוע תחזוקה לסירה - אצל חברה מנוסה בתחום
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה